Beste (ouders, verzorgers van) leden,
Als vereniging houden wij je graag op de hoogte, daarom deze nieuwsbrief. Direct is deze nieuwsbrief ook een oproep aan jou of je als vrijwilliger het Wilhelmina team wil versterken, we hebben namelijk meerdere vacatures!
Bestuur
Het bestuur CGV Wilhelmina is recent deels vernieuwd en bestaat uit onderstaande vrijwilligers:
Voorzitter: Rianca Harms – voorzitter@wilhelmina-kampen.nl
Penningmeester: Tim Veldhuis – penningmeester@wilhelmina-kampen.nl
Secretariaat: Daniëlle Rozendaal – secretariaat@wilhelmina-kampen.nl
Bestuurslid Dans: Iris Visscher – iris.visscher@wilhelmina-kampen.nl
Bestuurslid Acro: Hannah Hanekamp – hannah.hanekamp@wilhelmina-kampen.nl
Bestuurslid Gym/Turnen: Vacant
Ledenadministratie Wout Ekkelboom – ledenadministrae@wilhelmina-kampen.nl
Website
Met trots willen we onze nieuwe website https://wilhelmina-kampen.nl/ onder de aandacht brengen die afgelopen maand live is gegaan. Met de nieuwe website zijn we zelf in staat om de website actueel te houden en elke afdeling is dan ook verantwoordelijk om haar deel te onderhouden en jou van het laatste nieuws te
voorzien. De website zal de komende maanden verder worden bijgewerkt.
Daarnaast is de nieuwe website voorzien van de knop “Ledenportaal” (rechtsboven). Met de Ledenportaal ben je zelf in staat om je persoonlijke gegevens te wijzigen bij ons in het ledenadministratiesysteem. Hierdoor hoef je geen mail meer te sturen aan de ledenadministratie wat voor beiden tijd bespaard. Je krijgt separaat aan deze nieuwsbrief een uitnodiging per mail om voor de eerste keer in te loggen.
100-jarig bestaan CGV Wilhelmina
In september 2022 viert Wilhelmina Kampen haar 100-jarig bestaan. Zo’n mijlpaal willen we niet ongemerkt voorbij laten gaan en daarom zijn er al vrijwilligers druk bezig met de voorbereidingen om er een groot feest van te maken. Wel zijn we nog op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om ons vooraf te helpen organiseren als op de dag zelf. Lijkt het je leuk? Aanmelden kan bij Anita Knul via de mail anitaknul@hotmail.com
Vacatures
Daarnaast zijn wij ook op zoek naar een:
1) Penningmeester:
Op dit moment wordt de penningmeester ondersteund door een boekhouder binnen Wilhelmina. De boekhouder (ook een vrijwilliger) draagt zorg voor alle betalingen. Dit scheelt aanzienlijk in de taak zwaarte van de functie. Dit is bewust gedaan, zodat Wilhelmina Kampen minder aanhankelijk is van 1 persoon. Als penningmeester woon je bestuursvergaderingen bij en draag je daar actief je steentje aan bij. Daarbij zorg je ervoor dat je kunt aangeven hoe de club er financieel voor staat. Ook onderhoud je nauw contact met de voorzitter. Je stemt met de boekhouder af, wie waar zorg voor draagt. Tijdens de algemene ledenvergadering licht je de begroting en jaarrekening toe, deze stel je zelf samen eventueel met behulp van de boekhouder of je voorgangers. Daarnaast heb je als penningmeester contact met de ledenadministratie, eventuele issues stem je met hen af. Daarnaast woon je zelf, of samen met de voorzitter bijeenkomsten bij, die de financiën van Wilhelmina nu of in de toekomst kunnen raken. (bijvoorbeeld bijeenkomst duurzaamheid Sportraad)
Ook vraag je zelf subsidies aan waar Wilhelmina recht op heeft. De tijdsbesteding zal zo’n 2-4 uur per week bedragen dit afhankelijk van je ervaring;
2) Bestuurslid gym/turnen:
Het aansturen van de afdeling turnen/gym en tevens het aanspreekpunt van alle gerelateerde zaken. Verder controleer je de declaraties van de leiding en praat je mee over allerlei bestuurszaken;
3) Gymleraar:
De gymleraar moet in het bezit zijn van een diploma Leiding niveau 3 of niveau 2 met de ambitie om niveau 3 te gaan halen;
4) Ledenadministrae medewerker(s):
De taken van een ledenadministrateur zijn roulerend 1x per 2 weken / 1x per 3 weken (afhankelijk van het aantal mensen) de ledenadministratiesysteem & mailbox ledenadministratie bijwerken / leegmaken. Door de recente automatisering duren de werkzaamheden niet meer dan 1 uur per 2 weken. Alleen bij de start van het nieuwe seizoen is er eenmalig wat extra tijd benodigd voor de nieuwe teamindelingen. Je krijgt van ons trainingen in het ledenadministratiesysteem onder het genot van een heerlijk kopje koffie of thee. We zien je graag ons team versterken!
Zou je ons kunnen helpen of ken je iemand die dat kan? Of zou je meer informatie willen? Stuur dan een mail naar Daniëlle Rozendaal secretariaat@wilhelmina-kampen.nl
Nieuws vanuit de afdeling ‘DANS’:
Vanuit de afdeling DANS doen we jaarlijks mee aan de Dance2 show optredens. Zo hebben er al een aantal groepen gedanst in Kampen, gaan we 14 mei naar Harderwijk en dansen er nog 4 groepen op 21 mei in Putten.
Daarnaast hopen we jullie graag te zien op de volgende data:
● 18 juni 2022 Zomerdansdag in IJsselmuiden
● 9 juli 2022 MakeYourMove Fairy Tale in de Stadsgehoorzaal
Nederlands Kampioenschap in Ahoy!
De jeugdselectie onder leiding van Danielle vd Berg en assistent leiding Suze Butter, heeft zich met de Jazzdans voorrondes weten te plaatsen voor het NK Jazzdans in Ahoy Rotterdam op 25 juni as. Een knappe prestatie! Wij wensen de groep heel veel plezier en succes!
Nieuws vanuit de afdeling ‘ACRO’:
Er zijn 14 Acro teams van Wilhelmina door naar de halve finale D/E-teams landelijk die plaatsvinden op 21 & 22 mei 2022 te Gramsbergen! Op 28 & 29 mei 2022 vinden de laatste plaatsingswedstrijden plaats voor het Wilhelmina C-team.
Save the date:
● 11 juni 2022* NK voor D/E-teams in Kampen, locae Sporthal De Reeve
Kamper Spring Wedstrijden in sporthal de Oosterholthoeve
● 2 juli 2022 Acro showavond in de Stadsgehoorzaal
* Er worden nog vrijwilligers gezocht die op het NK willen helpen, in het bijzonder ook iemand die de muziek kan regelen!
Algemene Leden Vergadering
Als laatste de aankondiging van de Algemene Leden Vergadering, deze vindt plaats op woensdag 15 juni 2022 op locatie ‘De 4 jaargetijden’ IJsselkade 59 te Kampen in de ‘bovenzaal’.
Met vriendelijke groet,
Bestuur CGV Wilhelmina